Translate

18 Oktober 2009

Umno Itu Rasuah............Rasuah Itu Umno.......

Semua ahli pilitik baik dari Barisan Nasinal, Pakatan Rakyat dan juga takyat marhaen sudah lama permainan rasuah dalam Umno.

Dan sesiapa pun ahli Umno, mereka dalah kebal daripada undang-undang mahkamah. Apa tah lagi ia telah ditimbulkan oleh perwakilian Umno dalam masa perbahasan.

Mereka sendiri menyatakan di PRK Bagan Pinang ianya telah dilakukan, walau pun PAS lebih mengehahuinya lebih awal lagi.

Apakah Umno berani mengakuinya, dah pasti mereka tidak akan menngaku kerana mereka adalah spesis sotong. Umno sekarang ini berpesta sakan.

Apa tidaknya kalau dapat merapat jurang pertandingan yang telah berlalu didalam PRK Bagan Pinang dengan kemenangan besar mengalahkan Pakatan Rakyat dengan keputusan tujuh berbalah dua.

Pas tidak kecewa dengan kekalahan tersebut kerana kekalahan adalah menjadi rutin bagi PAS. tetapi yang mengecewakan ialah sikap pengundi yang memilih seorang perasuah sebagai wakilnya.

Mereka tidak memikirkan apakah kesannya kepada anak cucu mereka yang pasti akan menyalahkan mereka. Politik wang sudah menjadi barah dalam Umno, satu penyakit yang sudah tiada ubatnya.

Sekiranya Umno hendak dipandang tinggi oleh masyarakat ialah dengan melakukan satu pembersihan secara besar-besaran. tetapi dapatkah ianya dilakukan sekiranya pembersihan dilakukan.

bagi Umno yang memegang tampuk pemerintahan, Lembaga Disiplin mereka lebih berkuasa daripada SPRM. Kerana itulah bekas PM menyatakan tidak perlu dirujuk kepada BPR(SPRM) kerana Isa telah dihukum oleh Lembaga Disiplin Umno.

Jika itu yang diambil kira tidak perlukan dilakukan pembaikan dalam BPR yang kemudian dipanggil SPRM. Atau buburkan terus SPRM kerana jika masaalah rasuah boleh diselesaikan oleh Lembaga Disiplin Umno.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Excellent pieces. Keep writing such kind of info on your blog.

Im really impressed by your blog.
Hey there, You have performed a great job.
I will definitely digg it and for my part suggest to my friends.
I am confident they will be benefited from this website.
Feel free to surf my web site : insomnia cures natural

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4U2C Posts

News Story

SELSEMA