Translate

24 Oktober 2009

Akulah Blogger Paling Hebat.........

Blogger One Malaysia bukan main seronok lagi dengan isu yang sedang berlegar di dalam PAS tanpa usul periksa. Mereka tidak menyedari bahawa PAS akan memulangkan senua talibarut-talibarut mereka kembali kepada Umno.

Mereka merasakan yang mereka sudah menang tetapi hakikatnya mereka sebenarnya yang kalah walau pun dapat menang di PRK Bagan Pinang dengan berwakilkan Adun Pos. Sebenarnya PAS sudah ramai menghantar kembali barua-barua mereka kembali kepangkuan Umno.

Bagi blogger PAS, saudara semua adalah lebih senior daripada saya. oleh itu tolonglah beri tunjuk ajar kepada saya bagaimana cara yang terbaik untuk menulis sebagai seorang yang menbaku sebagai pendokong Islam yang tulin.

Apabila saya melayari blog-blog  yang mengaku sebagai ahli PAS, saya melihat cara penulisan saudara tidak bercirikan Islam dan ianya lebih mirip kepada cara blogger Umno menulis.

Oleh kerana itulah saya adakala saya tidak dapat menilai mana satu blogger PAS (PR) dan mana pula blogger Umno. Banyak kritikan-kritikan yang lemparkan bukan untuk membina tetapi memusnahkan.

Dengan bermacam-macam kata nista dan maki hamun dilemparkan terhadap pucuk pimpinan. Bagi mereka jika pemimpin itu disukai maka pujian setinggi gunung diberikan, bagaikan pemimpin itu seorang yang maksum dan apa saja kesalahan yang dilakukan, mereka menyatakan bahawa itu adalah strategi politik.

Bagi pemimpin yang mereka tidak  mengikut cita rasa mereka maka pemimpin tersebut akan dimaki hamun dengan bermacam gelaran diberikan. Kerana sedikit kesalahan, maka semua kebaikan yang dilakukan akan tengelam dengan sedikit sesalahan.

Dan alasan yang paling popular ialah bagi mereka, inilah caranya untuk menegur. Bagi mereka maki hamun adalah jalan terbaik untuk menegur pemimpin, apabila cara yang lembut tidak berkesan. Sedangkan mereka sendiri tidak pernah menegur secara lembut, yakni mengikut lunas-lunas Islam.

Apa yang saya tahu ada dikalangan mereka adalah SB-SB yang yang menyusup masuk sebagai blogger Pakatan Rakyat. Mereka ini mendaftar keahlian sebagai ahli PAS atau pun PKR. Mereka juga memiliki blog-blog mereka sendiri.

Satu perkara yang amat malang bagi para blogger yang mengaku sebagai ahli PAS, tetapi ciri-ciri penulisan mereka amat memalukan. Sedangkan Islam sendiri menlarang kita daripada memberi gelaran-gelaran yang mengaibkan.

Apakah kita sudah meresa gah dengan blog  kita apabila ramai yang melayari semata-mata kerana mereka suka membaca blog kita yang memaki-hamun pucuk pimpinan. Kerana bagi mereka kita telah menolong mereka menjalankan agenda mereka dengan percuma.

Kita boleh melihat apabila blog yang mengaku PAS menghentam pucuk pimpinan, 60 % yang memberi komen didalam blog tersebut adalah daripada Umno sendiri.bolehkah kita mengatakan bahawa merek atelah berjasa kepada PAS?

Tidakkah boleh kita meluangkan sedikit masa yang kita ada untuk mentelaah Al-Quran dan kitab-kitab, untuk mengetahui bagaimanakah cara untuk menghormati sesama Islam atau pun agama-agama lain. Sedangkan Islam mengajar bagai cara kita menyahut panggilan dari ibu kita secara sopan santun.

Sebenarnya apa yang belaku kepada segelintir yang terlalu ingin dikenali dan dipandang hebat, mereka sanggup menepikan prinsip mereka sebagai seorang muslin. Mereka sanggup meperlekehkan Islam kerana mengejar glamour, hakikatnya mereka telah menjual agama mereka dengan harga yang murah.

Mereka sudah tidak layak lagi untuk menjadi benteng untuk menakis serangan yang dilakuka  oleh blogger sesat daripada Umno memandangkan mereka sendiri yang memberi laluan pemaidani merah kepada blogger sesat Umno.

Jangan kerana terlalu galak menulis dan mempunyai sokongan dari tangan-tangan ghaib, kita sanggup menepikan ajaran Islam. Bagi saya, inilah antara serangga perosak yang berada di dalam kumpulan blog Pakatan Rakyat.

Buanglah sikap ego kamu itu, dan kembalilah kepada Islam yang sebenar-benarnya. Dan janganlah menjadi blogger yang sesat kerana ingin menjadi terkenal. Usahlah menunjuk pandai dengan kata-kata yang kurang ajar.

Apa sahaja yang kamu tulis itu akan pasti diadili di akhirat kerana setiap perbuatan anda, maki hamun dan penghinaan anda akan dicatatkan untuk dihitung di padang Mashyar nanti.

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4U2C Posts

News Story

SELSEMA